تفاوت آیلتس‌ و تافل در چیست؟

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
ielts-and-toefl

تفاوت آیلتس‌ و تافل به لحاظ هدف:

در این بخش تفاوت آیلتس‌ و تافل را می‌توانید در بخش‌های متفاوت مشاهده کنید.

آزمون آیلتس (International English Language Testing System) به معنای سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است. این آزمون یکی از باارزش‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی است که در سراسر جهان برگزار می‌شود. مدرک آیلتس در بیش از ۹۰درصد دانشگاه‌های جهان بخصوص کشورهاى انگلیسى زبان اعتبار دارد. همچنین آزمون در ۱۱۰ کشور جهان برگزار می‌شود. سالانه حدود یک‌ونیم میلیون نفر داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند.

نکته قابل‌توجه این است که در سالهایی اخیر مدارک آزمون آیلتس نیز در دانشگاه‌های آمریکایی پذیرفته می‌شود.

تفاوت آیلتس‌ و تافل به لحاظ ساختار آزمون:

شما در آزمون تافل با سوالات چندگزینه‌ای Multiple Choice مواجه هستید. در حالیکه در آزمون آیلتس انواع. مختلفی از سوالات تشریحی و نوشتاری وجود دارد. همچون: پرکردن جای خالی، پاسخ‌های کوتاه و یا نوشتن مقاله وجود دارد.

طراحی آزمون تافل، به علت چندگزینه‌ای بودن سوالات، بیشتر برروی توانایی تحلیل جهت تشخیص پاسخ صحیح تاکید می‌شود. در حالیکه در آزمون آیلتس توانایی درک‌مطلب مورد تحلیل قرار می‌گیرد. آزمون آیلتس در سه نوع Academic، General و Life Skills بصورت حضوری یا کامپیوتری برگزار می‌شود. اما آزمون تافل فقط یک نوع دارد و آن هم به صورت اینترنتی است.

تفاوت آیلتس‌ و تافل به لحاظ هریک از مهارت‌ها:

  • مهارت شنیداری یا Listening:

این مهارت در آزمون آیلتس شامل ۴ فایل صوتی است. پاسخ به سوالات مربوط به آن. در مدت زمان ۳۰ دقیقه انجام می‌گیرد. اما در آزمون تافل مجموع ۳۴ تا ۵۱ سوال در قالب ۶ تا ۹ سری سوال طرح می‌شود. در این بخش تمامی سوالات چهارگزینه‌ای هستند. شخص در حین شنیدن می‌تواند یادداشت‌برداری کند و پس از آن به سوالات پاسخ دهد. (امکان پاسخ‌دهی همزمان وجود ندارد). مدت زمان پاسخگویی به سوالات این. مهارت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است.

listening
  • مهارت خواندن یا Reading:

این مهارت در آزمون آیلتس در مدت زمان ۶۰ دقیقه و به کمک ۳ متن موردسنجش قرار می‌گیرد. سوالات این بخش به صورت متنوعی شامل سوالاتی با پاسخهای کوتاه، درست و غلط و یا انتخاب عنوان برای پاراگراف می‌باشد.

اما در آزمون تافل سوالات به صورت چهارگزینه‌ای و در قالب ۳ یا ۴ متن ۱۴ سوالی طراحی شده‌اند. مدت زمان پاسخ به سوالات مربوط به این مهارت مجموعاً ۶۰ تا ۸۰ دقیقه است.

Reading IELTS
  • مهارت مکالمه یا Speaking:

این مهارت در آزمون آیلتس می‌تواند در روز آزمون و یا قبل یا بعد از آن، بصورت یک مصاحبه. حضوری با ممتحن آیلتس در مدت زمان ۱۱ تا ۱۴ دقیقه برگزار می‌شود.

اما در آزمون تافل به اینصورت است که در همان روز آزمون ۶ سوال از داوطلب پرسیده می‌شود. داوطلب باید توسط میکروفون به پرسش‌ها پاسخ دهد. مدت زمان اختصاص داده شده به مهارت اسپیکینگ در آزمون تافل ۲۰ دقیقه است. بدین ترتیب صدای ضبط شده توسط ممتحن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

Speaking IELTS
  • مهارت نوشتن یا Writing:

مهارت نوشتن در آزمون آیلتس در دو بخش (تسک) مورد سنجش قرار می‌گیرد. بخش (تسک) اول، که مدت زمان پاسخ‌گویی به آن ۲۰ دقیقه است. در آیلتس آکادمیک شامل توصیف یک نمودار یا جدول و گزارش کامل آن است. اما در آزمون آیلتس جنرال شامل نوشتن نامه بر اساس موضوع اراده شده است. تسک دوم، شامل یک مقاله ۲۰۰ تا ۲۵۰ کلمه‌ای است. داوطلب در رابطه با موضوع پیشنهادشده نظرات خود را اراده می‌دهد.

Writing IELTS

اما در آزمون تافل این مهارت بصورت تایپ در کامپیوتر انجام می‌گیرد. در اینجا هم دو بخش به این مهارت اختصاص داده شده است. در بخش اول در مدت ۳ دقیقه یک متن را مطالعه می‌کنید. سپس به توضیحاتی که استاد در خصوص متن می‌دهد (که معمولا فرضیه را در متن رد می‌کند) گوش می‌دهید. پس از آن یک مقاله ۵ پاراگرافی، ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه ای را در مدت زمان ۲۰ دقیقه در رابطه با آن می‌نویسید. بخش دوم، شامل خواندن گزارش یا سخنرانی در خصوص موضوع بخش اول و نوشتن مقاله ۳۰۰ تا ۴۰۰ کلمه ای در رابطه با آن می‌باشد.

رزرو مشـــاوره حضوری رایگان

به منظور مشاوره و تعیین سطح رایگان بصورت حضوری، اطلاعات خود را ثبت کنید ، ما در اسرع وقت با شما تماس می‌گیریم .

سایر مقالات این بخش

About IELTS
آیلتس
sheidarangraz23 sheidarangraz23

درباره آزمون آیلتس

واژه IELTS برگرفته از عبارت International English Language Testing System می‌باشد. معنای لغوی آن “نظام بین‌المللی ارزشیابی زبان انگلیسی” است. آنچه درباره آیلتس اهمیت دارد این است. که، این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌های سنجش سطح زبان انگلیسی است. در سراسر دنیا آزمون آیلتس همواره برگزار می‌شود. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر. در مقابل تافل، که آزمون آمریکایی است، قرار می‌گیرد. آزمون آیلتس توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا. و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود.

Read More »
ielts-and-toefl
آیلتس
sheidarangraz23 sheidarangraz23

تفاوت آیلتس‌ و تافل در چیست؟

تفاوت آیلتس‌ و تافل به لحاظ هدف: در این بخش تفاوت آیلتس‌ و تافل را می‌توانید در بخش‌های متفاوت مشاهده کنید. آزمون آیلتس (International English Language

Read More »
IELTS for migration
آیلتس
sheidarangraz23 sheidarangraz23

نمره آیلتس موردنیاز مهاجرت

یکی از پرتکرارترین سوالات متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دنیا در خصوص نمره آیلتس موردنیاز مهاجرت است. اینکه حداقل نمره آیلتس موردنیاز برای مهاجرت به کشورهای مختلف چند است؟ در ادامه به پاسخ به این سوال مهم می‌پردازیم.

Read More »